Oldal kiválasztása

Europa Truck-Trial

Mit jelent a truck trial? Sártenger, nagy test, lóerő, nyomaték, difizár.. mindez kb. 35 off-road csapat előadásában Lakitelek határában a téglagyárnál.

Programok

Szeptember 4. péntek:

14:00 nevezés, gépátvétel
18:00 Teherautós felvonulás Lakitelek – Tiszakécske útvonalon

Szeptember 5. szombat:

9:00-19:00 szekcióversenyek
közben:
12:00-12:30 Ebédszünet, közben látványos gépbemutatók
14:00 BIG-FOOT, és egyéb bemutatók
16:00 Modellező bemutató
20:00 Zenés est. Az úri közönség táncol! 20 éves a TRUCK TRIAL rendezvény sorozat

Szeptember 6. vasárnap:

9:00-18:00 szekcióversenyek
közben:
12:00-12:30 Ebédszünet, közben látványos gépbemutatók
14:00 BIG-FOOT, és egyéb bemutatók
17:00 (kb) egy kis autótaposás
20:00 Ünnepélyes eredményhirdetés
21:00 Tánc és sörözés kifulladásig…

A Truck Trial Európabajnoki futammal közös helyszínen egy Különleges Járműtalálkozó is megtekinthető.

Jegyárak

1 napos belépőjegy: 1200 Ft
2 napos belépőjegy: 2000 Ft

14 éves kor alatt a belépés díjtalan. Lesz gyereksarok is.

Mi az a Truck Trial?

A versenysorozat:

Az Europa Truck Trial egy német szervezésű teherautós off-road versenysorozat. Évente 5-7 futamot rendeznek, általában német, osztrák, francia helyszíneken, de cseh, lengyel, és magyar futam is volt már.

A futamokat általában kő- homok- vagy szénbányák területén rendezik. Ettől függően van jellemzően sziklás (Balve, Osnabrück), homokos (Sóskút) vagy köves (Voitsberg) talajú pálya, ami a versenyzők ügyességét és a gumikat különbözőképpen teszi próbára.

A járművek:

A járművek nyomtávolság és tengelytáv alapján 5 széria (S1-S5) és 2 prototípus (P1-P2) géposztályba vannak sorolva.

A gépjárművek összetétele változatos képet mutat, az 50 éves oldtimer Fauntól kezdve a legújabb fejlesztésű Mercedesig. A prototípus kategóriákban kifejezetten truck-trial versenyekre épített gépek szerepelnek. Külön kormányozható kerekeikkel szép és különleges látványt nyújtanak.

A versenyzők biztonságát szigorú szabályok garantálják, amelyek a bukócsőre, bukósisakra és a gépjárművek biztonsági rendszereire vonatkoznak.

A futam:

Egy futam általában pénteken a gépátvétellel kezdődik, ahol ellenőrzik a járműveket, megfelelnek-e az adott géposztályra vonatkozó szabályoknak, megvannak-e az előírt biztonsági felszerelések, a kötelező matricák. Ezután – a legtöbb helyszínen – a mezőny látványos felvonulással kedveskedik a nézőknek. Szombaton és vasárnap a szekcióversenyek zajlanak, majd vasárnap este az ünnepélyes eredményhirdetés és díjkiosztó.

A szekcióversenyek kezdetén minden géposztálynak kisorsolnak egy szekciót. Amikor ezt az adott géposztályban szereplő összes jármű teljesítette, akkor újra sorsolnak, és átvonulnak a következőre. A verseny így minden géposztályban egyszerre zajlik, nincsenek üresjáratok, a nézők legnagyobb örömére.

A nézők ellátásáról büfék és sörsátrak gondoskodnak. Általában egy-és kétnapos belépőket lehet váltani, az egynapos belépő nagyságrendileg 12-15 euró, a kétnapos pedig 18-22 euró, a helyi rendezőktől függően.

Szabályok:

A verseny ún. szekciókban zajlik, amelyeket mindig a német rendezők jelölnek ki. A szekciókon belül kapukat állítanak fel, amelyeknek bal oldalán a színjelzés mutatja, hogy az adott kaput melyik géposztálynak kell kötelezően teljesíteni. (S1: fekete; S2-S3: zöld; S4-S5: sárga; P1: kék; P2: piros; minden géposztály: fehér)

A kapuk teljesítésének sorrendje a versenyzőkre van bízva. Ezért minden szekció előtt előtt rövid gyalogos pályabejárásra van lehetőség, ahol a versenyzők eldönthetik, milyen taktikát fognak alkalmazni. A kapuk menetirányban mind előre- mind pedig hátramenetben teljesíthetők, de a színjelzésnek mindig a menetirány szerinti bal oldalon kell lennie.

A cél minél kevesebb hibapont begyűjtésével teljesíteni a szekciót. Büntetőpont jár többek között a kapuoszlop érintéséért, kidöntéséért, rossz irányból vagy kétszer teljesített kapuért, minden menetirányváltásért, 15 mp és 3 perc közötti leállásért. A szekció feladásával jár pl. a 3 percnél hosszabb leállás, több mint 6 menetirányváltás két kapu között, a szekció elhagyása, az időkeret letöltése. Minden szekcióban egy bíró és több segítő figyeli az elért hibapontokat, az eredményt a csapat valamelyik tagjának a szekció teljesítése után alá is kell írni. Az értékelésnél az időeredmény nem számít, csak a gyűjtött hibapontok.

A versenyzők indulási sorrendje szekciónként változik. A nézőknek szigorúan tilos a szekción belül tartózkodni. Egy járművel ún. duplastart esetén két csapat is indulhat.

A versenyzők:

A versenyautók személyzete egy vezetőből és egy vagy két kocsikísérőből áll. A szabályok nem követelik meg a kocsikísérő jelenlétét, így a kisebb géposztályokban előfordul egy-egy magányos vezető. A legnagyobb, S5 kategóriában ezzel szemben nem ritka a háromfős személyzet.A versenyben a részvétel feltétele vezetőknek az adott kategóriára érvényes jogosítvány, kocsikísérőknek a 16 év feletti életkor. A mezőny általában német és osztrák versenyzőkből áll, de vannak spanyol, holland, francia és nagy örömünkre magyar állandó résztvevők is. A versenyzők összetétele is változatos, a veteránoktól a családi hagyományt folytató fiatalokig sok karizmatikus egyéniség megtalálható közöttük. A verseny légköre egyedülállóan családias, az ellenfelek rendszeresen segítik egymást tanácsokkal, vagy a technikai problémák megoldásában.

Megszakítás