Híreink
Ma 2020. május 26. kedd, Fülöp, Evelin napja van.
Holnap
Hella
napja lesz.

Segítség! Nem tudok lefogyni!

 

Folyamatosan diétázol és edzeni is jársz, de nem mutat kevesebbet a mérleg nyelve?


Vegyük górcső alá, hogy hol csúszhat hiba a gépezetbe:

1., Diéta

Biztos, hogy betartod a diétát? Sokan gondolják, hogy teljesen rendben van az étkezésük, de megfeledkeznek az itt-ott bekapott plusz kalóriákról. Hiába a gondos odafigyelés, ha a gyermek után megesszük a reggeliről maradt fél lekváros kenyeret. Ha ebédre bedobjuk a saját ebédünk után a gyerkőcök tányéron hagyott krumplikáját és husikáját. Az a két túró rudi, amit azért eszünk meg, mert holnap le fog járni – na igen, az sem segít, hogy fogyjunk. Nehéz elhinni, de sokszor elég, ha egy banánnal többet eszünk és máris stagnál a súlyunk.

2., Eleget eszel?

Sokan átesnek a ló túloldalára és nem fogyasztanak elegendő mennyiségű ételt. Ilyenkor a szervezet takarékos üzemmódra kapcsol, és úgy ragaszkodik a zsírpárnákhoz, mint kisgyermek a macijához.

Érdemes kiszámolni, hogy nagyjából mennyi a napi kalória felhasználásunk.

Amely több tényezőtől függ:

  • életkor
  • nem
  • testúly
  • testmagasság
  • napi aktivítás

Jó kis kalkulátor található ide klikkelve:

https://orvosilexikon.hu/kalkulatorok/napi-kaloriaszukseglet-kalkulator

Ahogy ezen a felületen is olvasható, nagyjából 500 kcl-val kell csökkenteni a kapott értéket ahhoz, hogy egészségesen, heti 0,5 kilógrammal kevesebbek legyünk. Ellenben az 1000 kalóriás – sokszor divatos - diétákat senkinek nem javasoljuk. Rövidtávon gyors eredményt hoznak, de hosszútávon több káruk van, mint hasznuk. Legyünk türelemmel és fogyjunk egészségesen.

3., Vitaminok és ásványi anyagok hiánya

Aki állandóan fáradt, szüksége van valamire, ami pörgeti, így sokszor nyúl édességért. Amennyiben fáradtságot, hajhullást, kedvetlenséget tapasztalunk érdemes végiggondolni, hogy megfelelő mennyiségben juttatunk-e vitaminokat a szervezetünkbe. Ha ennél kórosabb az állapot, ideje egy vérvételnek.

4., Stressz, az az átkozott

Természetesen, a stressz, mint mindenben, így a fogyás terén is negatívan befolyásol, mivel aki túl sok stressznek van kitéve, annak magasabb a kortizol szintje. Ebben a feszült állapotban, könnyebben nyúlunk azokért az ételekért, amelyeket kerülni kellene.

5., Támogató környezet hiánya

„Jaj, csak ezt edd még meg, jaj csak az a falat, annyi úgysem számít.” Tanuljunk meg NEM-et mondani, hiszen minden falat számít. Magyarázzuk el a környezetünknek, hogy az egészségünk és a saját jólétünk érdekében életmódváltásba fogtunk és ezt tartsák tiszteletben.

Ez az írás is az EFOP-1.5.3-16-2017-00071 – „Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben a Tiszakécskei járásban” projekt keretein belül készült. További érdekes tartalmakért a témában megtalálhatóak a www.sportelmenyekbacsban.hu weboldalon. 


Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Keresés a honlapon

Otthonunk, Lakitelek újság

Otthonunk, Lakitelek újság

Választások 2019

valasztas

KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16

Asp 2020

Orvosi ügyelet telefonszáma

20/915-7063

Rendőrség telefonszámai

Segélyhívó: 112

Körzeti Megbízott:

06-20-539-5899

Programnaptár

loader

Közösségi oldalunk

Közösségi média

Kecskemét és térsége turisztikai mobilapplikáció

Kecskemét és térsége mobil app

Kecskemét és térsége rendezvényei

Kecskemét és térsége rendezvényei

Üzletek nyilvántartása

Üzletek, cégek nyilvántartásának jegyzéke