Híreink
Ma 2020. május 25. hétfő, Orbán napja van.
Holnap
Fülöp, Evelin
napja lesz.

Fotó: unspalsh.com

 

Szürkeség, kevés napfény, hosszabb éjszakák és rövidebb nappalok. Eső, köd mind-mind arra ösztönöz minket, hogy még fáradtabbnak érezzük magunkat, mint amilyenek vagyunk.

Mit tehetünk ellene?

1., Vízfogyasztás

Több írásunkban is szóltunk már a vízfogyasztás fontosságáról és ebben a cikkben ismét helyet kap. Aki elegendő vizet fogyaszt, annak jobban pörög az agya. Fontos lenne, hogy mindenki elérje a napi 2,5-3 liternyi vízfogyasztást. Ha eddig keveset ittál egy nap, akkor adj időt magadnak és fokozatosan turbózd fel a mennyiséget. Nem csak a fáradtság megelőzése miatt fontos ez, de betegségek megelőzésében is fontos szerepet játszik a megfelelő mennyiségű folyadék bevitel.

2., Cseréld le a kávét Például zöld teára.

Ez a megoldás több szempontból is kifizetődő. A zöld teában lévő koffein hatása folyamatosan ürül ki a szervezetből, így tovább tart a hatása. Nem mellesleg közben méregtelenít is.

3., Csak csokit ne

Helyette fogyasszunk inkább aszalt szilvát, olajos magvakat és gyümölcsöket. Az agy mikor édesség utáni sóvárgást jelez, ugyanarra a tápanyagra vágyik, mint ami a csokiban és az almában is megtalálható. Azaz csoki helyett, válasszuk az almát.

4., Füstmentes élet

A dohányzásról is írtunk már, de az egészséges életmódban nincs helye a dohányzásnak. Hiszen hiába teszünk az egészségünkért helyes étkezéssel és testmozgással, a dohányzással nyakon vágjuk erőfeszítéseinket. Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a dohányzás az egész szervezetre felesleges káros hatást gyakorol, mind a légzőszerveinkre és a keringésirendszerre. Nem mellesleg drága is.
Ideje felhagyni vele.

5., Pihentető alvás

Szervezetünk nem véletlenül vált alacsonyabb kapacitásra, adjuk meg neki a szükséges pihenést. Amikor tehetjük, aludjunk eleget és pihenjünk. A minőségi alvás alapvetően fontos az egészséges szervezet számára.

6., Mozgás

Nem baj, ha csak sétálni van erőnk vagy kedvünk. De akkor is menjünk és csináljuk. A fűtés szezon miatt szennyezettebbek a városok, falvak. Ha tehetjük, menjünk el hétvégente a hegyekbe sétálni, levegőzni. Nem csak a tüdőnek teszünk jót vele, de elménk is megtisztult és a testünket is átmozgatjuk.

7., Étkezés A hideg időben sokkal jobban kívánjuk a nehéz, zsíros ételeket, ám pont ezek emésztése miatt leszünk fáradtak és nyomottak. Igyekezzünk a hideg időben is tartani magunkat az egészséges étkezéshez, már ezzel is sokat teszünk a fittségünkért és a betegségek megelőzéséért.

Sok sikert!

Ez az írás is az EFOP-1.5.3-16-2017-00071 – „Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben a Tiszakécskei járásban” projekt keretein belül készült. További érdekes tartalmakért a témában megtalálhatóak a www.sportelmenyekbacsban.hu weboldalon. 


Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Keresés a honlapon

Otthonunk, Lakitelek újság

Otthonunk, Lakitelek újság

Választások 2019

valasztas

KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16

Asp 2020

Orvosi ügyelet telefonszáma

20/915-7063

Rendőrség telefonszámai

Segélyhívó: 112

Körzeti Megbízott:

06-20-539-5899

Programnaptár

loader

Közösségi oldalunk

Közösségi média

Kecskemét és térsége turisztikai mobilapplikáció

Kecskemét és térsége mobil app

Kecskemét és térsége rendezvényei

Kecskemét és térsége rendezvényei

Üzletek nyilvántartása

Üzletek, cégek nyilvántartásának jegyzéke